Tiebreak challenge

16 maart 2024

Ter ere van het 125-jarig jubileum organiseert de KNLTB in 2024 de Tiebreak Challenge: een uniek, groots, landelijk toernooi waaraan alle spelers van alle tennis- en padelclubs in Nederland kunnen deelnemen.

Van verenigingen tot centra, groot of klein, de Tiebreak Challenge is voor iedereen. De voorrondes worden op zondag 28 april gespeeld bij ZTC en bij alle andere clubs in Nederland die zich hiervoor inschrijven.

De bedoeling is dat spelers van alle leeftijden en niveaus met én door elkaar heen spelen met een gelijke kans op een ticket voor de finaledag. De finalewedstrijden vinden plaats op het heilige gras van Rosmalen op zondag 16 juni. Daar wil toch iedereen een keer spelen?

Waar bestaat de tiebreak Challenge uit?

Het is een toernooi dat gespeeld wordt in dubbelspelwedstrijden om één gewonnen supertiebreak (10 punten). Dit zorgt voor korte wedstrijden, zodat zoveel mogelijk spelers kunnen meedoen. Om de tiebreaks zo eerlijk mogelijk te maken, starten spelers de tiebreak met een voorsprong of achterstand, afhankelijk van hun eigen niveau en dat van de tegenstander.

Er zal worden gespeeld in poules, en je schrijft in als koppel.

Inschrijven kan zodra de KNLTB het toernooi heeft aangemaakt, de link naar het toernooi en eventuele andere informatie zullen we zo snel mogelijk met jullie delen.

Blok 28 april alvast in je agenda, zoek een maatje en houd je mail in de gaten voor meer informatie!

Met sportieve groet,

De wedstrijdcommissie