Toelichting vrijwillige ZTC diensten

BAR
Je runt afhankelijk van de drukte, alleen of samen met nog een ZTC lid, de kantine. Je verkoopt drankjes en snacks/snoepgoed, en maakt koffie/thee en snacks klaar. Wanneer je tijd hebt vul je de voorraad bij. Je zorgt ook dat de kantine netjes blijft/achtergelaten wordt.

PARK
Het doel van deze dienst is om de omgeving van het ZTC terrein netjes te houden en baan onderhoud te plegen. Het is dus een buitendienst. Parkdiensten vinden plaats onder 'begeleiding' van iemand van de accommodatie commissie.

MENTORKOKEN
Voor de trainende jeugdleden wordt er gedurende de zomer op vrijdagen onder begeleiding van Futuretennis extra lessen verzorgd, en er wordt gezamenlijk gegeten. Leden kunnen zich opgeven om voor deze jeugdleden een snack en een (eenvoudige) hoofdmaaltijd te bereiden. In totaal gaat het om het koken van een eenpansmaaltijd + toetje voor 20-30 personen, verdeeld over 2 groepen. Het aantal snackers varieert tussen de 20-30 personen. Er twee type mentorkookdiensten:

Dienst 1 (mentorkoker):
Tijd: 16.30 - 20.30 uur:
Taken: (van te voren) inkopen doen, snack groep 1 voorbereiden en uitserveren, eten koken, eten serveren.

Dienst 2 (mentorkokenhulp):
Tijd: 17.30 - 21.00 uur:
Taken: snack groep 2 voorbereiden en uitserveren, eten koken, eten serveren, opruimen (incl. vuilniszakken verwijderen).

LUNCH
Doel is om tijdens de drukkere dagen van het tennisseizoen de bardienst te ondersteunen met het bereiden van lunchproducten zoals tosti’s, (verse) panini’s, soep, gehaktballen etc. De vrijwilliger die deze dienst draait bereidt in de keuken van ZTC o.b.v. reeds ingekochte ingrediënten soep/ panini’s.

SCHOONMAKEN
ZTC heeft een vaste schoonmaker die de schoonmaak van de toiletten en de kleedkamers verzorgt. Voor de schoonmaakdienst door de leden kan gevraagd worden om de volgende taken uit te voeren:

• Keuken schoonmaken
  • Deuren en (lage) ramen schoonmaken
  • Vloeren stofzuigen en dweilen
  • Prullenbakken binnen en buiten legen
  • Meubilair en kussens afstoffen
  • Andere voorkomende schoonmaakwerkzaamheden in overleg met de schoonmaakster

Voorafgaand aan je dienst ontvang je van de coördinator schoonmaak een berichtje met het verzoek welke schoonmaakactiviteiten voor jouw dienst van toepassing zijn.

WEDSTRIJDTAFEL (BIJ TOERNOOIEN)
Dit is een dienst waarbij je de wedstrijdcommissie ondersteunt bij een toernooi (clubkampioenschappen of berend botje open toernooi). Instructies krijg je op ZTC van de wedstrijdcommissie op de avond zelf.

EVENEMENTEN
Gedurende het hele jaar is het mogelijk om eenmalig een evenement te organiseren. Het organiseren van een dergelijk evenement (meestal met 2 of 3 anderen) telt als een ZTC dienst. Als je hier meer over wilt weten kun je contact opnemen met een van de bestuursleden.

BLAASHAL OPZETTEN/AFBREKEN
Twee maal per jaar zijn er ongeveer 20 personen nodig om de blaashal af te breken (begin april) en op te zetten (eind september). Stichting Tennishal Zuidlaren (STZ) heeft de regie. Het is een activiteit op een doordeweekse middag. Afsluitend vindt er altijd een eetmoment plaats. Stichting Tennishal Zuidlaren (STZ) heeft hierover de regie en geven je op ZTC op de dag zelf instructies.

HOOGZOMERKAMP
Tijdens het hoogzomerkamp voor de jeugd in de laatste week van de zomervakantie zijn er een aantal momenten waarop extra hulp gewenst is bij kook activiteiten. Je bakt bijvoorbeeld pannenkoeken of je bereid een avondmaaltijd voor de hongerige tennisjeugd. Inkopen kan je in overleg met de jeugdcommissie zelf doen. Wanneer je je aanmeldt ontvang je van de jeugdcommissie tijdig bericht wat er van je wordt verwacht.

POST ZUIDLAARDERMARKT
Elk jaar tijdens de Zuidlaardermarkt/nacht kunnen ZTC leden wegafzetting ‘post 6’ en ‘post 7’ bemannen om zo wat extra (financiële) inkomsten voor ZTC te verdienen. Wanneer je je hiervoor hebt opgegeven wordt er vanuit ZTC contact met je opgenomen om dit verder met je af te stemmen.

Instructie ZTC diensten.pdf